Tack för att ni har följt oss, nu väntar nya utmaningar...

fredag 5 november 2010

Alma Elofsson

Å nästa tjej ut är:

Alma Karin Anna Elofsson

som ibland även kallas för Almis av kompisarna. Här har vi en liten wanna-be (jag skriver det med glimten i ögat) som gärna håller sig framme när en kamera eller filmkamera kommer fram... ja lite som hackspetten i Kalle Anka på julaftonen... appaapppabariba huuu huuu...
Alma är en tjej som har nära till skratt och som mer än gärna ger svar på tal. En tjej med en stor portion humor helt enkelt! Hon är även en av dessa tjejer som hållt på med fotboll sedan vi startade det här laget och jag tror och hoppas att vi kommer ha kvar henne här ett tag framöver i laget. Alma spelar helst back och när jag ställer frågan om det är någon annan position på planen som hon skulle vilja testa får jag svaret att jag har väl testat alla? Å det är nästan sant för Alma är en tjej som vi kan möblera om med på planen, men än så länge har hon inte stått i mål eller spelat mittback så det får kanske bli vårens utmaning. Roligaste övningen är parfotboll, ni vet när man spelar tvåmål fast man håller i varandra två och två. En mycket rolig och konditionskrävande övning.
Almas bästa artist är "den svenska björnstammen" och schysstaste låten  med dem är Kärlekens matadorer. Jaha tänkte jag å spelade cool ungefär som klart jag vet vilka dessa är... hem & googla bara så ovan har ni en länk till låten med denna grupp. Ganska skönt gung i alla fall i den här låten! (blev knas första gången jag lade upp den men nu ska det funka)

Kanhända att Alma blir lite inspirerad av sina äldre syskon för även Alma har en stor härlig familj. Mamma Katarina & Marcus samt lillasyster Agnes. Sedan är det pappa Jörgen och Lena bonussyskonen Lisa & Frida. Å så storasyster Tove! När Alma går och shoppar handlar hon helst på Monkey (har inte googlat det än :D) och roliga t-shirtar kan hon inte vara utan. Och om Alma vann en miljon skulle hon shoppa loss ordentligt å rusta upp garderoben ännu mer...

En bok som hon gärna rekommenderar er att läsa är Tillsammans av Denise Rudberg (tror det var så författaren hette) så den tänkte jag att jag skulle läsa.
Till slut lite kloka ord från finaste Alma: Hakuna matata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar